Week 5 - Reisverslag uit Seville Grove, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Seville Grove, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

29 Maart 2015 | Australië, Seville Grove

Het is weer es zondag. Het is rond 10 uur in de avond en ik schrijf dus maar weer een wekelijkse blog over hetgeen wat er allemaal gebeurd is de afgelopen tijd.

Maandag was het weer een dag die ik de afgelopen dagen vaak heb meegemaakt. Ik ben in de ochtend richting huize Ballast gereden om verder te werken in de tuin. Het einde is al in zicht, dus nog ff doorwerken! Ik word er overigens uiteindelijk voor betaald, dus das ook weer mooi!

Dinsdag dacht ik dat ik weer aan de tuin ging werken, maar Henk had mij de hele dag nodig bij zijn bedrijf om kabels aan te leggen in nieuwe huizen. Voor de eerste klus zijn we naar Fremantle gereden om een zogenoemde "big job" te doen. De kabels moesten van buiten naar binnen gedaan worden en ik moest het dak op om alle kabels daar aan te leggen. Dit waren telefoon, internet en telefoonkabels. Na die grote klus was het al middag en zijn we naar het noorden gereden voor de 2e grote klus. Tijdens het werken krijg ik langzamerhand een enorrrrrme hoofdpijn.. Aan het einde van de klus moest ik echt effe bijkomen in de auto.. Blijkt dus dat ik niet genoeg water heb gedronken en geen pet op had. Ik werkte natuurlijk vol in de zon, en met zo'n temperatuur is het wel erg handig om een pet of hoed te dragen. Goede tip voor de volgende keer dus.. Daarna zijn we naar huis gereden om lekker te dineren en daarna te niksen.

Woensdag ochtend ben ik richting Byford gereden. Daar woont een van de dochters van de familie Ballast, Linda, met haar echtgenoot Ben. Ben zou effe in mijn auto kijken of hij het probleem kon vinden van de haperende meters in mijn dashboard. Het probleem is gevonden, en het zou me heel veel kosten, want het probleem zit in de dashboard. Omdat het een ouwe auto is uit 1986 laat ik het maar lekker zo.. best zonde zo'n hele reparatie. Daarna ben ik de 'countryside' in gereden richting het toekomstige vakantiehuis van mijn ouders, broer en zusje. Mooie omgeving, alleen is het wel een eindje rijden naar Perth..

Ik ben daarna naar een groot winkelcentrum gereden, want ik heb nog steeds maar 1 zwarte broek voor de kerk, en dat is van mijn pak. Ik heb dus een nieuwe nodig.. Uiteindelijk niks gevonden, en doorgereden naar het noorden van Perth. Stelt u zich even voor dat van het meest noordelijke punt van Perth en het meest zuidelijke punt van Perth dezelfde grootte heeft van een groot deel van Nederland! Mijn rit duurde ongeveer een uur heen en een uur terug. In het noorden (Guildford by the way..) ben ik naar een Nederlands winkeltje gegaan omdat de familie Dekker wel wat Nederlandse dingen wilden proeven.. Kheb dus dingen zoals stroopwafels, beschuit met muisjes, speculaas en dergelijke gekocht..

Donderdag was het weer werken aan het hek. 1 kant heb ik eindelijk afgekregen (FINALLY). De andere kant is nog niet af, omdat eerst de oude wortels van de omgehakte bomen eruit moeten, dus ik ben nog wel effe bezig daarmee. Die avond heb ik gegeten bij de familie Spyker (klinkt allemaal wel erg Nederlands he, al die achternamen..) en heb daarna met de kids gevoetbald op een groot veld ergens in de buurt.

Vrijdag was het eigenlijk een niet zo'n boeiende dag. In de avond naar de bijbelclub gegaan en daarna weer naar huis.

Zaterdag ben ik vroeg opgestaan, want er was een grote picknick bij de kerk. 8 uur 's ochtends op een zaterdag.. Nou ik zat er aan het begin niet klaarwakker bij.. Het was wel erg gezellig, heerlijk gegeten en wat activiteiten gegaan. Die middag ben ik naar Armadale gegaan om nog es te gaan kijken naar een zwarte broek en manchetknopen (vergeten in Nederland >:( ). Wat gevonden, gekocht en klaar. Die avond vrij weinig beleefd.

Vandaag dus zondag. Weer es naar de kerk, maar daarvoor heb ik effe geskyped met mijn vrienden in Nederland. Erg leuk dat ik ze weer even allemaal kon zien en even konden praten, ookal zit ik 16.000 kilometer verderop.
Na de kerk wat wezen drinken met wat jongeren bij iemand thuis en daarna thuis F1 gekeken (lekker gedaan hoor Verstappen, 7e plaats!). Morgen ga ik snorkelen met Benieta, een meisje uit Canada. Over die ervaring horen jullie binnenkort misschien wel op mijn Facebook, of volgende week als ik weer een nieuwe blog heb geplaatst ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Seville Grove

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 12149

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: