Week 10 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

30 April 2015 | Australië, Sydney

Het was geweldig hier in Sydney! Prachtige wereldstad. Opeens mocht je alle dingen van TV in het echt hier meemaken :)

Zaterdagmorgen kwam ik dus aan met het vliegtuig. Omdat ik er lang over deed om naar de baggage carousel te gaan, was mijn koffer weg! Nergens te bekennen! Na wat zoekwerk wat niks opleverde stond ik daar met een shirt vol angstzweet.. Er liep een oudere vrouw langs.. met een rode koffer.. met MIJN slotje! Ze had hem dus gezien als haar koffer wat uiteindelijk exact op elkaar leek! Fieuw...

Bij het hostel eenmaal aangekomen (YHA Central) heb ik me gelijk ingechecked en gelijk effe geslapen. Die middag ging ik effe wandelen door downtown. Het was Anzac Day (Australische dodenherdenking eigenlijk) dus er waren overal optochten. Erg mooi. Daarna speelde ik de ramptoerist en ben ik even naar het Lindt Café gelopen. De plaats van de aanslagen afgelopen December. Raar dat je dat eerst live volgt op stage, en nu sta je in het cafe.. Maarja.
Daarna ben ik doorgelopen naar, hoe kan het ook anders, de haven.. met de Harbour Bridge en het Opera House.

Ik heb de afgelopen dagen veel gedaan. Met de bus getoerd door de stad en naar Bondi Beach, naar de blue mountains gegaan, een wildlife park bezocht, met de boot gevaren door de haven, koningsdag gevierd in club Scubar, veel ongezond gegeten en natuurlijk mijn mede backpackers ontmoet: Tristan uit Sydney, Dennis uit Duitsland en Gabriël uit Oostenrijk. Toffe gasten!
Morgen (vrijdag) vertrekken we met een campervan naar het noorden. Eindpunt Brisbane, wat 14 prachtige dagen zal duren. Daar neem ik het vliegtuig en ga ik naar Cairns. Daar verblijf ik een week en dan vlieg ik weer terug naar Perth. Maar als ik Wifi heb in Cairns zal ik wel weer schrijven.

Nu dus inpakken en morgen vroeg op om een mooie tijd tegemoet te gaan!

Thanks Sydney!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 12148

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: