Week 24 (Albany) - Reisverslag uit Albany, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 24 (Albany) - Reisverslag uit Albany, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 24 (Albany)

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

13 Augustus 2015 | Australië, Albany

Ik had amper WiFi de afgelopen tijd, dus schrijf ik deze blog nu onderweg naar huis (ergens tussen Kojonup en Williams op de Albany Highway). (Nee ik rij niet).

Maandag hebben we dus 2 auto’s gepakt en zijn we naar Albany gereden. Mijn auto was niet veilig en goed genoeg zei moeder dus hadden we een auto geleend van Ben Offringa. Mijn ouders en zusje sliepen bij de familie van der Wal, en Matthijs en ik bij een van de zoons, Bohdan, in zijn nieuwe huis. Dinsdag was het gelijk een visdag. We zijn met de 4x4 naar een offroad track gegaan die leidt naar Gull rock en Nanarup beach. Die dag hebben we in totaal 14 vissen gevangen, en dus hebben we ook die dagen daarna heerlijke vis gegeten!

Woensdag middag ben ik samen met mijn broer en Bohdan naar Cheynes beach gegaan. Ook met de 4x4 natuurlijk, want we gingen woensdag en donderdag daar vissen op het strand. We verbleven ergens in de duinen in een klein hutje genaamd ‘Bluff creek Hilton’. Voordat we daar gingen overnachten zijn we eerst de middag gaan vissen op het strand en hebben we daarna nog even een boom omgezaagd om hout mee te nemen om een kampvuur te maken. Die hadden we goed nodig, want het werd erg koud die nacht! We sliepen met z’n allen in een eigen swag. Een soort tent in de vorm van een grote slaapzak. Erg warm, maar die ochtend was het zo verschrikkelijk koud! We zouden rond 6 uur in de morgen gaan vissen, maar het was zo koud dat we rond 8 uur met onze visspullen klaar stonden aan het strand. Die middag hebben we niet zo heel veel gevangen. Toen was het weer tijd om naar huis te gaan, want die avond had mijn vader en broer een concert in de Free Reformed Church van Albany.

Vrijdag hebben we een ritje gemaakt over Frenchman’s Bay road waar allemaal prachtige natuur te zien was. Daarna zijn we nog even snel de stad in gegaan om wat souvenirs te bekijken.

Zaterdag zijn we met 2 4x4 auto’s naar Bornholm beach gegaan. Een prachtig afgelegen strand (net als alle andere stranden waar we waren) waar je veel vis kon vangen. Het verschil met de andere stranden is dat naar dit strand een wat moeilijkere offroad track ligt. Bij het strand is de track erg steil naar boven en heel veel auto’s zijn hier met moeite omhoog gekomen. Die dag was erg regenachtig en hebben we dus niet veel kunnen vissen. Opeens kwam er een enorme regenwolk aan en moesten we dus snel de heuvels weer in rijden. In 2 pogingen zijn we dus die track omhoog gekomen, erg bumpy ☺.
We hebben daarna nog een andere 4x4 track gevonden en zijn daar doorheen gereden richting Sandpatch, het strand waar ik een paar maanden geleden enorme zalmen had gevangen. We zijn daarna weer naar huis gegaan, want het weer was niet fijn die dag.

Maandag gingen we eerst naar de Amity, een replicaboot waar de gevangenen Australië in kwamen. Erg interessant! Daarna zijn we met onze eigen auto nog een strandenronde gaan doen en verder was er vrij weinig gebeurd die dag.

Dinsdag was ook weer een volle dag. We zijn eerst naar de Valley of the Giants gereden (ten westen van Albany) om daar de Tree top walk te doen. Erg mooi daar boven, maar mijn hoogtevrees maakte het niet al te makkelijk. We zijn toeristisch teruggereden en hebben nog even een korte stop gemaakt in het dorpje Denmark.
Die middag zijn we ook naar de familie van Dongen gegaan om op hun enorme property te gaan schieten! Ergens achterin op een veld heb ik geschoten met een sniper, een soort van mini shotgun (die 100 jaar oud was!), een pistool en een shotgun! Wat een klappen en terugslag geven die dingen zeg!

We zijn even teruggegaan naar Albany voor avondeten en zijn die avond teruggegaan om te jagen, met succes. Aan het begin hebben we een kangoeroe geschoten en ik had bijna een konijn. Een spannende avond was het!

Nu, in de passagiersstoel van Ben’s Toyota ben ik dus zowat klaar met typen. Ik ga onderuit zakken, en aanstaande zondag weer een nieuwe blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Albany

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 12168

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: