Week 2 - Reisverslag uit Roleystone, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Roleystone, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

11 Maart 2015 | Australië, Roleystone

Terwijl ik dit schrijf zit ik op een stoel in de tuin te genieten van een lekkere warme zonnige ZONDAG! Zondag ja. Dit verslag is later op het internet gezet omdat ik een paar dagen geen internet had in het huis, dus vandaar…

Maandag. Tot mijn verbazing is het plots helemaal goed gegaan met het slapen. Normale tijden geslapen, dus daar ben ik blij mee.

Dinsdag heb ik niet zo veel gedaan.. Ik ben wel in de avond richting Domino’s Pizza geweest. Daar bestelde ik een pizza pepperoni. Ze vroegen mijn naam zodat ze dat in het systeem konden zetten. Ik zei nog duidelijk: Sander. Maar volgens de medewerker daar heet ik nu voortaan: Salnick! Fijn…

Woensdag ben ik naar de wijk Armadale gereden om een bankrekening te openen bij de NAB. Daar aangekomen rond het middaguur werd alles voor me klaar gezet en kon ik om half 3 terug komen om het af te ronden. Hierna dacht ik: kom, laat ik eens weer gaan tanken. Maar ik had die dag daarvoor mijn laatste centjes uitgegeven. Dan moest ik maar pinnen met mijn Nederlandse bankpas. Dit lukte niet! Tot 3 à 4 keer geprobeerd maar niks werkte. Ik wist zeker dat ik met deze tank niet de heuvel op kon rijden met mijn scootertje.. Ik bellen naar Jeremy, nam niet op… Dan maar bellen naar Alisson Ballast. Die nam wel op. Ik daar naartoe gereden om ff de computer te gebruiken om te kijken wat er nou aan de hand was. Toen ik even ging skypen met het thuisfront, bleek dus dat mijn pas op Europa stond i.p.v wereld. Fijn dat dat niet voor mijn reis is verteld moeder ;)
Afijn. Ik heb het veranderd naar wereld, en dat zou ongeveer 24 uur duren. Ondertussen heb ik 10 dollar geleend van Rita om mijn tank even vol te gooien zodat ik thuis kan komen. Die dag gebeurde daarna vrij weinig. Wat TV gekeken en daarna weer wat gekookt (al dagenlang vis en broccoli).

Donderdag ben ik rond het middaguur naar de stad gegaan om mijn 2e deel van mijn geld om te wisselen naar dollars. Joepie! Ik ben niet meer arm! Toen ik thuis kwam heb ik die middag lekker in de zon gezeten en wat baantjes getrokken in het zwembad. Nog even gepraat met moeders over werk en de auto. Het baantje dat ik voor ogen had gaat helaas niet door, maar ik kan a.s zaterdag wel de auto ophalen! Die avond heb ik heerlijk gegeten bij de Ballasten thuis. Mijn moeder waarschuwde al: “zul je zien dat het broccoli is.” En jawel, broccoli, bloemkool, mashed potatoes en een gehaktballetje. Ook stond er salade bij dat ik nog best wel lekker vond. Ik schrok een beetje van mezelf, dit had ik niet verwacht!

Vrijdag. De dag der dagen. De dag die ik niet zag aankomen door de volgende gebeurtenis: we hebben geen internet!!! Ik wilde die dag verder gaan zoeken naar werk en naar een gym. Maar omdat dat niet kon, heb ik werkelijk niks gedaan die dag. Of nou ja, een beetje TV gekeken, buiten gezeten en een spelletje op de computer gedaan. Om hoofdpijn van te krijgen! Dat kreeg ik dus ook uiteindelijk. Die avond ging ik wel iets doen, namelijk dineren bij een meisje van de bijbelclub. Na het diner hadden we die bijbelclub bij haar thuis. Daarna hebben we een spelletje gedaan en ben ik daarna naar huis gegaan met de scooter. De laatste keer.

Want zaterdagmiddag ben ik afgezet door Jared bij Rob Schoof, en daar stond de auto dan. In de tuin, in een hoekje. Daar is hij neergezet door Matthijs zelf, meer dan een jaar geleden. Een maand geleden is hij nog gestart, maar that’s it. We hebben eerst de batterij vervangen, en daarna gestart om het uit het hoekje te halen zodat we er beter bij konden komen. Hij startte direct, loopt lekker! We hebben het vuil eraf gehaald, gewassen, gestofzuigd en de dode insecten eruit gehaald. Even een rondje in de wijk gereden om te wennen.. Erg raar, zo’n stuur aan de andere kant, terwijl je ook nog es aan de andere kant rijdt. Eenmaal weer terug in Roleystone waren Nelson en Jason bezig met dirtbikes (cross motoren). Als je die ziet scheuren in het open land nabij het huis krijg je de gevoelens dat je graag je motorrijbewijs wilt hebben! Daarna nog ff het gras gemaaid en een huntsman spider gezien. Wat ben ik blij dat ik die buiten op afstand heb gezien, want die dingen zien er niet vriendelijk uit.

Zondag. In de ochtend naar de kerk geweest en nu dus in de tuin. Ik ga zo de scooter wassen en daarna terug naar de Dekkers brengen, want nu heb ik een auto! :D

  • 12 Maart 2015 - 06:31

    Chantal:

    Hai lief neefje!

    Wat leuk om te lezen jouw reisverslag!
    Nou je hebt al behoorlijk wat meegemaakt
    Zo te lezen:)

    Fijn dat je nu een auto hebt zal idd wel wennen zijn om te rijden aan de andere kant.
    Maar die spin ieeeuuujjjjjjj!!! Die zal je denk ik nog wel vaker gaan tegenkomen

  • 16 Maart 2015 - 18:18

    Karin:

    Leuk San! Gaan we als je terugkomt samen motor rijden?! Hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Roleystone

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 12215

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: