Week 3 - Reisverslag uit Seville Grove, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Seville Grove, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

16 Maart 2015 | Australië, Seville Grove

Week 3 in Aussie is voorbij, dus is het weer tijd om mijn bezigheden op het internet te gooien!

Zoals jullie zagen in mijn vorige verslag had ik dinsdag mijn verslag online gegooid, omdat ik in Roleystone geen internet had, wat overigens nog steeds het geval is.

Maandag heb ik voor het eerst de auto volgetankt (ik weet niet of 'ie leeg was, want de benzinemeter doet het amper). Dat kostte me ongeveer $30, vind ik wel meevallen in vergelijking met de prijzen in Nederland. Dei dag heb ik vrij weinig gedaan. Ik heb een film met de guys gekeken, Dead Poets Society, en in de avond ben ik naar de Ballasten gegaan voor een diner. Die kwamen net terug van Albany. Wat zou ik daar graag even naartoe gaan :).

Dinsdag was mijn dag wat drukker. Ik heb die dag ingepakt, want ik ging een kleine verhuizing doen. Van Roleystone ben ik verhuisd naar de familie Dekker in de wijk Seville Grove (vlakbij Kelmscott en Roleystone). De Dekkers ken ik door de broers Jeremy en Liam die bij ons in Rotterdam 6 weken verbleven. Ik vond het erg leuk bij Nelson thuis, maar ik vind het toch leuker om bij een familie te zitten en ik zit overigens centraler in plaats van in de heuvels.
Die avond ben ik dus verhuisd, mijn kamertje snel ingericht en daar zat ik dan. Natuurlijk ga ik wel vaak naar Roleystone, omdat daar de guys zitten.

Woensdag was een dagje dat ik eigenlijk niks deed. Beetje gecomputerd enzo, niets bijzonders.
Oja! Ik heb in de tuin cricket gespeeld! Ik snapte er helemaal niks van... Ik moest een bal richting wat palen gooien, dus deed ik dat maar. Daarna ging ik als 'batter'. Dat ging wat makkelijker.. gewoon die bal proberen te rammen :). Die avond ben ik met de guys uit Roleystone naar de Pub gegaan: de Narry of zo. Daar was een soort pool toernooi.. Net te laat met inschrijven, maar wel een gezellige avond gehad.

Donderdag heb ik snel even naar Roleystone gereden om nog wat spulletjes te halen die ik was vergeten. Die middag had ik weinig bijzonders gedaan. In de avond ben ik weer naar de familie Ballast gegaan voor diner, en daarna heb ik met de jongste daar (David) wat spelletjes gespeeld.

Vrijdag (en natuurlijk de afgelopen dagen) gezocht naar werk. Een Gym heb ik waarschijnlijk gevonden. Jetts. Dat is de goedkoopste ^^.
In de avond was er weer Bible youth club. Daarna wat koffie gedronken bij ons thuis en hoorde ik dat er een cycloon op komst was. Het was eerst een categorie 5 cycloon en kwam recht op Perth af. Na een tijdje kwam het nieuws dat de cycloon afzwakt omdat het al aan land is gekomen. Ook hoorde ik dat ik waarschijnlijk 2 opties heb voor werk! Hartstikke mooi! Ook hoorde ik die avond dat ik ben uitgenodigd om een keer te gaan jagen op kangoeroes. Klinkt interessant, maar dan wil ik eerst even oefenen op bomen of zo, want als je op dieren schiet, doe het dan in 1 keer goed. A.s vrijdag ga ik waarschijnlijk jagen.

Zaterdag. Een stil dagje. Ik verwachtte dat het enorm hard waaide en dat ik als Michael Jackson in 'Smooth Criminal' in de wind zou staan. Die cycloon heeft Perth waarschijnlijk helemaal niet bereikt. We hadden alleen wat regenbuien. Verder was het gewoon nog lekker warm.
Die middag ben ik naar Roleystone gegaan om een boterkoek te maken voor de guys daar. Een hele speciale boterkoek wordt het, want het is opa's recept! Na het mixen met ingrediënten, kneden en klaarmaken deed ik de oven aan en testte ik even of hij aan stond. Dat stond 'ie dus blijkbaar, want ik heb me aan zo'n gloeiend hete bar lelijk verbrand. Dat deed ff goed pijn ja!

Die avond was er in Fremantle (das een havenstadje ten westen van Perth aan de zee) een "farewell-party" voor een van de Canadezen die verbleef in Roleystone. Onderweg maakte ik op de oprit van de snelweg een onbedoelde, maar toch erg mooie, drift. Erg trots op mezelf. Eenmaal aangekomen in Fremantle dacht ik blijkbaar dat het even leuk is om rechts te gaan rijden....... Schrok me rot, snel omgekeerd en maar die weg gevolgd. Na het feestje ben ik eerst even naar Roleystone geweest om te gaan poolen met wat jongens, pizza eten en natuurlijk de boterkoek proeven. VEEL TE ZOUT!!
Jammerjammerjammerjammer.. Niet goed gelezen. Boterkoek weggegooid, volgende keer beter. Daarna weer naar de Dekkers gereden.

Zondag kerkdag. Ik wil weggaan, blijkt mijn rechter achterband lek te zijn! Er zit een grote bout in mijn band.. Geen auto vandaag..
Eenmaal terug van de kerk hebben we lekker geluncht en heb ik vrij weinig gedaan die middag. Die avond heb ik de Ute (Utility vehicle, een soort pickup) van Mr. Dekker gebruikt om naar de familie Spyker te rijden, om daar met wat jongeren wat spelletjes te gaan doen. Erg gezellig!

Vandaag (Maandag) heb ik dus de band verwisseld, ben ik naar de garage gereden en hebben ze de bout eruit gehaald en een prop erin geschoten. $10!
Vanavond weer naar de Ballasten voor diner en wat spelletjes met David. Ik ga nu maar even wat met werk regelen, zodat ik hopelijk binnenkort wat geld kan verdienen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Seville Grove

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 12184

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: