Week 22 (Kalbarri) - Reisverslag uit Seville Grove, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 22 (Kalbarri) - Reisverslag uit Seville Grove, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 22 (Kalbarri)

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

26 Juli 2015 | Australië, Seville Grove

Maandag ochtend was het snel klaarmaken voor de lange rit richting Kalbarri, midwest in WA. De groep bestond uit ik, Matthijs, Jeremy en Daniël. Daniël is de vervanger van Liam omdat hij een van de dagen naar school moest. Rond 9 uur zijn we weggereden richting Matthijs om hem op te halen. Daarna hebben we ongeveer 7 uur lang gereden met een paar tussenstops. Toen we aankwamen in Kalbarri regende het nogal hard (eigenlijk de hele rit al). We hebben alles uitgepakt, hebben wat gegeten en gingen daarna slapen.

De volgende dag was een prachtige zonnige dag. We hebben onze visspullen gepakt en hebben een klein bootje gehuurd om op de rivier te gaan vissen. We hebben heel wat rondgevaren en hebben geluncht ergens aan de oever van de rivier. Daar stond nog een grote rots bovenop een berg, waar je een prachtig uitzicht over het nationale park had. Die dag heb ik 2 skippy's gevangen. Matthijs had er ook 2, Daniël had er 1 en Jeremy had helaas niks gevangen. Rond 5 uur moesten we de boot weer terugbrengen en gingen daarna weer naar ons huisje. We hebben die avond nog een film gekeken en zijn daarna naar bed gegaan.

Woensdag was de dag dat we in het nationale park gingen. Na een rit door the middle of nowhere en wat zandwegen kwamen we aan bij de gorges van Kalbarri. Een prachtig uitzicht! Na het eerste punt zijn we naar het 2e punt gegaan om daar te lunchen en daarna daar rond te lopen. Daar had je o.a. de 'natures window'. Een rots dat gevormd is door het water wat daar miljoenen jaren terug was. We zijn daarna weer naar het huisje gegaan en hebben nog snel onze vishengels gepakt om nog voor zonsondergang te gaan strandvissen, zonder enig resultaat.. jammer..

Donderdag was het alweer de dag dat we naar huis gingen. Onderweg terug hebben we tussenstops gemaakt in Geraldton en Jurien Beach. Daarna zijn we doorgereden naar de Pinnacles. de Pinnacles zijn puntige kalkstenen die ook miljoenen jaren geleden gevormd zijn door de zee. Een prachtig gezicht, want we kwamen aan in ene perfecte timing, namelijk zonsondergang.
Daarna gingen we weer doorrijden richting Perth. Dit keer wat langzamer en oplettend, omdat er veel roo's over de weg sprongen (roo = kangoeroe voor degene die dat nog niet snapte). Gelukkig niks aangereden en veilig weer terug aangekomen in Seville Grove.
Vrijdag ben ik voor de 3e keer naar de stad gegaan om eindelijk de posters af te leveren bij het kantoor van de Wesley church van Perth. O ja, daarvoor ben ik eerst naar de Ballast familie gegaan om de cd's af te leveren van mijn vader die er 1,5 week over deed om hier aan te komen in Australië. Nadat ik dus die posters heb afgeleverd in de stad, ben ik daarna weer snel terug gegaan om boodschappen te doen voor mijn ouders en zusje, want die kwamen dus vrijdagavond aan. Ik heb alles op z'n plek gelegd in het huisje in Byford en ben later die avond naar Matthijs gegaan met de van van de familie Dekkers om pap, mam en Florianne op te halen van het vliegveld. Ze zijn op tijd aangekomen en moesten daarna nog even wachten totdat ze door de gehele controle zijn gekomen. We zijn eerst naar de familie Ballast gegaan om daar even wat soep en brood te eten. Daarna heb ik ze samen met Matthijs in Byford afgezet en ben ik weer naar huis gegaan.

Zaterdag was een rustige dag. Niet veel beleefd. Die avond naar het eerste concert van mijn vader gegaan in de Kelmscott Reformed Church. Zondag was het weer kerk tijd en daarna zijn we met z'n allen naar de Dekkers gegaan voor een kop koffie, taart en lunch.

Morgen ga ik verhuizen. Ik ga van de Dekkers waar ik 4 maanden heb verbleven, naar mijn ouders in Byford. De papa en mama regels komen er weer aan :'(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Seville Grove

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 12169

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: