Week 1 - Reisverslag uit Roleystone, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Roleystone, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 Maart 2015 | Australië, Roleystone

Nou, hier zit ik dan in het warme en zonnige Roleystone, Australië mijn 1e deel van mijn blog te schrijven. Deels omdat ik dan zelf terug kan lezen wat ik allemaal gedaan heb, maar ook omdat de rest in Nederland het graag wilden :)

Maandag ochtend rond 10:30 vertrok ik van huis richting Schiphol om de vlucht te nemen naar Dubai en dan door naar Perth. Na het gedag zeggen ging ik door de paspoort controle en was mijn reis eigenlijk toen begonnen. Ik heb daar een beetje rondgelopen, wat gegeten en daarna de 1e vlucht genomen richting Dubai om 14:40. Dit was overigens met de Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Met een half uur vertraging vertrok ik richting Dubai. De eerste vlucht was nogal vervelend, omdat we veel turbulentie hadden. Afijn, met een uur vertraging waren we geland op Dubai Intl. Airport. Inmens groot gebeuren dat vliegveld! Omdat we laat waren gearriveerd ging ik even snel iets eten en ben ik snel naar de gate gegaan. Rond 3 uur in de ochtend vertrok ik met een Boeing 777 richting Perth. Een vlucht van 10 uur(!). Toen ik aankwam in Perth, stond Nelson Byl mij op te wachten. Nelson is de persoon bij wie ik verblijf met wat andere jongens. Toen ik het vliegveld verliet, voelde je gelijk de klap van de warmte. Wel raar, in 24 uur van winter naar zomer.. een record!
Nadat ik effe iets koelers aantrok en effe wat gegeten had, ben ik mijn bed maar in gegaan.

Woensdagnacht was niet mijn beste nacht (lang leve de jetlag). Amper geslapen. Ik heb wel even wat geskyped die nacht met mijn ouders thuis in Rotterdam.
1e dag ben ik vroeg opgestaan om richting de stad te gaan. Mijn planning was om een bankrekening te openen en een Australisch nummer te kopen. Uiteindelijk had ik wat rondgelopen en heb ik een ventilator gekocht, want die dag was het waaaarrmmm!! rond de 37 graden was het hoogtepunt.
Ik moest in dat weer ook nog door een hele woonwijk lopen om uiteindelijk bij de familie Dekker te komen. Daar kan ik een scooter lenen van Jeremy. Die dag heb ik verder vrij weinig gedaan.

Donderdagnacht was weer mislukt. Weer amper geslapen. Week begint lekker. De reden van het niet goed kunnen slapen was 1: de jetlag, en 2: in dit gebied zitten veel insecten. Grote insecten. Hele grote insecten. De afgelopen tijd ligt er al een spin in de badkuip bijvoorbeeld. Afijn. Ik ging weer naar de stad en heb een Australisch nummer gekocht. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik even wat bij de supermarkt gekocht.

Vrijdagmorgen
He? Beter geslapen? Ik sliep van 1 tot 4 uur (omdat ik de wedstrijd van Feyenoord - AS Roma wilde kijken) en daarna van 6 tot 12:45. Die middag ben ik samen met Jeremy & Liam Dekker naar het strand te gaan om te gaan zeevissen! Awesome! Ik heb uiteindelijk 2 vissen gevangen. 1 vis die ik niet ken, en een blowfish. Die had de haak ingeslikt. Na wat trekken brak de lijn en hebben we de vis maar weer terug gegooid. Die kwam even later weer boven dobberen...
Die avond ging ik eten bij de familie Dekker thuis, en hoorde ik dat ik bij hun ook mag verblijven. Dat klonk goed, want dan zit ik bij een familie i.p.v alleen thuis terwijl iedereen werkt, het ligt in een woonwijk, en minder insecten dan in een bos :).
Na het eten zijn we naar de bijbelclub gegaan. Normaal vind ik dit helemaal niks, maar zo kan je wel aan je geloof werken, je engelse taal bijleren en natuurlijk socializen!

Zaterdag.. Weer iets beter geslapen. van 01:00 tot 11:30. Die middag wat meer boodschappen gedaan (DUUR!) en die avond gingen we uiteten met wat jongens. En hoe kan je de avond op z'n Nederlands eindigen door te gaan schaatsen! Het was overigens wel een ijshockey baan i.p.v een 400m baan.

Zondagmorgen naar de kerk gegaan met een dominee die een duidelijk plat-Nederlands accent heeft, best grappig...
Na de kerk ben ik naar de familie Ballast geweest om wat koffie te leuten en een stroopwafel erbij te nemen (die heb ik meegenomen ja). Nu zit ik in mijn kleine (studeer)kamer dit te schrijven. Erg warm, ik ga zo maar ff naar buiten. Nog warmer.
Vanavond weer richting de Ballasten om een spelletjesavond te houden.

Hopelijk is er een positieve week in aankomst!
See ya mates!

Oh ja, en een van mijn huisgenoten (een Nederlander) heeft een koe aangereden.

  • 01 Maart 2015 - 11:41

    Kari :

    Heey neefie,
    Klinkt al steeds beter!! Geniet ervan.
    X

  • 01 Maart 2015 - 14:45

    Arjan Breukhoven:

    Verslag nummer 1, dat er maar velen mogen volgen!!!

  • 01 Maart 2015 - 17:38

    Je Tante :

    Leuk om te lezen hoor. Kijk uit naar je volgende verslag......

  • 04 Maart 2015 - 15:37

    Hans Egberts:

    Leuk man, zo'n ervaring. Als je weer in Nederland kan je hier heel erg lang op teren. Succes in de vreemde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Roleystone

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 12221

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: