Cairns (Week 13) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Cairns (Week 13) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Cairns (Week 13)

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 Mei 2015 | Australië, Cairns

Ik zit weer in het vliegtuig. Mijn 5e vlucht alweer in 3 maanden (na Dubai, Perth, Sydney en Cairns). Lekker muziekje door mijn koptelefoon en dus deze blog schrijven over de afgelopen week in Cairns.

Na mijn prachtige backpack-avontuur had ik dus mijn vrienden achtergelaten en had ik het vliegtuig vanuit Brisbane genomen richting het tropische, warme en bovenal mooie stad Cairns. Die donderdag toen ik aankwam heb ik dus niet zo heel veel gedaan. In de avond ging ik met een Duitse kamergenoot een avondje stappen, samen met wat Duitse dames, bij een club/pub genaamd Gilligans.

Van donderdag tot zondag heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Ik heb vooral genoten en lekker chill gedaan de hele dag. Ik had de stad verkend en dus heel wat gewandeld. Lekker gelegen in de zon bij de Lagoon op de Esplanade (de boulevard van Cairns) en ik had mijn uitjes geregeld. Ik zal maandag morgen het regenwoud in gaan met de ‘On the Wallaby tour’. Die dag was dus erg mooi. Vroeg opgestaan en rond 8 uur opgehaald door de bus. Ik was de enige Nederlander in die bus waar ongeveer 20 mensen in zaten. Een erg gezellige tourbegeleider hadden we. Hij vertelde over de natuur, de dieren en we hebben heel wat gepraat over wat wij reizigers deden, waar we vandaan kwamen etc.
Eerst reden we naar de ‘cathedral’, een bijzondere grote boom midden in het regenwoud. Daarna reden we naar wat oude kraters wat meren zijn geworden. Ook daar zijn we het regenwoud ingewandeld en hebben we veel gehoord over de natuur.
Na de meren zijn we na een goede lunch richting de eerste waterval gereden: de Millaa Milla Falls. Een prachtige waterval is dat! Daar zijn ook veel reclames opgenomen (ja van die shampoo reclames etc.). We konden onder de waterval door zwemmen en hebben heel wat foto’s gemaakt. De dames gingen natuurlijk zo’n haar-gooi-foto maken, en ik kon natuurlijk niet achter blijven met mijn wilde lokken… (zie foto)
Daarna nog gereden naar de Diner Falls, kon je ook zwemmen, en daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Eerst hadden we nog een borrel bij de lodge van het bedrijf en daarna werden we bij onze hostels weer terug gebracht.

Dinsdag, een van de dagen wat mij altijd zal bij blijven, want ik ging een hele dag snorkelen in het Great Barrier Reef. Samen met ‘Down Under Diving’ ging ik met ongeveer 40 personen op de grote yacht en moesten we 1,5 uur varen naar het eerste reef. De eerste sprong in het water ging niet zo goed.. Ik werd nogal claustrofobisch van de snorkel dus ging ik er weer snel uit. Na wat oefeningen ben ik er weer ingesprongen en na wat wennen ben ik richting het reef gezwommen. Wat is dat mooi zeg! Zoveel kleuren, zoveel leven.. God heeft prachtig werk geleverd, dat kon je gelijk zien! Na wat uurtjes snorkelen en heel wat foto’s en video’s gemaakt (ja zeker, ik had een onderwatercamera gehuurd) zijn we weer in de boot gesprongen om naar het volgende reef te varen. Tijdens die tocht hebben we heerlijk uitgebreid geluncht. Het 2e reef was ook zo prachtig. De zon scheen ook vol, dus dan komen die kleuren mooi tevoorschijn!
Wat een mooi zicht was dat… Na wat schrammetjes opgeleverd te hebben van het koraal was het alweer tijd om te gaan. In totaal ongeveer 5 uur gesnorkeld.

Woensdag ochtend had ik afgesproken met Fred VanderWal, een van de zonen van een familie die ik goed ken. Hij liet mij die dag veel zien waar backpackers normaal niet naartoe gaan. We begonnen in Kuranda (daar heb ik nog een mooie armband van krokodillenleer gekocht) en daarna gingen we door naar Mareeba. Daar had ik mijn eerste ervaring met het voedsel van Red Rooster.. erg lekker! We moesten daarna 2 uur lang rijden om in Paronella Park aan te komen. Een groot park wat een Spaanse man ZELF heeft gemaakt, met de hand! Kasteeltjes, een love-tunnel, een grote tuin, kudo’s voor die man!
Op de terugweg reden we nog naar Josephine Falls (ook weer zo’n zwem waterval) en daarna zette hij mij af bij mijn hostel (Dat was YHA overigens, hetzelfde soort hostel waar ik zat in Sydney).

3 prachtige dagen achter de rug, en toen was het tijd om uit te checken op de donderdag. In de ochtend in de tuin van het hostel gezeten, nog wat Nederlandse dames ontmoet en daarna nog even de stad in gelopen om een souvenir ronde te doen.
Daarna de taxi gepakt naar het vliegveld om mijn vlucht te pakken terug richting Perth.

Wat waren de afgelopen 4 weken geweldig, en onvergetelijk! Thanks everyone, for being a part of that!

(Ook hier, foto's volgen nog...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 12155

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: