Week 7 - Reisverslag uit Albany, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Albany, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

12 April 2015 | Australië, Albany

Maandag had iedereen een vrije dag, dus zijn we met de familie richting Fremantle gegaan, om daar de bekende markt te bekijken en de stad zelf te bezichtigen. In de markt heb ik een prachtige zwarte Aussie hat gevonden, en natuurlijk gekocht. Die middag hebben we gegeten in de haven (fish & chips), en daarna zijn we weer naar huis gegaan. Onderweg naar huis zagen we een auto te koop staan, en een van de boys was nog op zoek naar een auto. Bekeken, testrit gemaakt en inmiddels staat hij op de oprit :).

Dinsdag wat kleding en spullen gepakt want ik ben met de auto naar "de parel van het zuiden" gereden: Albany. Na een lange reis van ongeveer 5 uur ben ik aangekomen op de plaats van bestemming, en heb ik verder die avond wat spelletjes gedaan.

Tijdens mijn verblijf in Albany heb ik heel wat gedaan. Woensdag ochtend kwam er een voorstel om te gaan vissen bij Sandpatch. Een prachtig strand, met hoge golven en een mooi uitzicht. Het is April, dus dat betekend dat het het hoogseizoen van de zalm is. We hebben de hele dag gevist, en uiteindelijk een aantal haringen gevangen. Die dag daarna ben ik zelf even de stad in gegaan om de souvenir winkels door te spitten. Daarna ben ik naar een aantal bekende plekken gegaan, omdat ik daar eerder ben geweest en omdat het gewoon mooi is. Ik reed eerst richting Middleton beach en daarna naar Emu point, de blowholes en Frenchman's bay. Mooie plekken.. google maar als je wilt ;)
Die avond kwamen 2 boys van de Dekkers aan in Albany. Het hoofddoel van het bezoek aan Albany was om met hun te gaan vissen naar zalm. Die ochtend zouden we om 5 uur 's ochtends opstaan om naar Sandpatch te rijden en daar te gaan vissen op zalm. Omdat het precies op die dag onweerde, regende en een harde wind stond, hebben we het uitgesteld naar 7 uur 's ochtends. Gelukkig was het toen weer prachtig weer. Die ochtend hebben wij (ik, Jeremy, Daniël en Rodney uit Albany) in totaal 6 zalmen gevangen! Ik ving er 2 en één daar van was de zwaarste: 5,5 kg! Het enige nadeel aan het vissen is dat je de vissen moest doden, onthoofden en de ingewanden eruit halen.. Maarja, als je gaat vissen op zalm en je wilt ze meenemen dan moet dat he..
Na het vissen direct naar huis gebracht, het vlees eraf gesneden en daarna terug naar Perth gereden. Thuis eenmaal aangekomen ben ik er dus achter gekomen dat mijn laptop het niet meer doet, hijs fijn!

Zaterdag dus naar de Apple store in de stad gegaan. Daar kon ik pas volgende week terecht, terwijl ik mijn laptop deze week nodig heb. Bij een andere Apple store ergens in Perth kan ik a.s maandag terecht om 9 uur 's ochtends. Hopelijk ben ik niet al mijn data kwijt, want ik heb geen backup, behalve 5GB in de iCloud ^^
In de avond bij wat vrinden van de kerk gedineerd en een film gekeken.

P.S. Hoe schrijf ik deze blog? Nou, met een van de andere computers in het huis :).

Oh ja, vandaag nog geskyped met vaders die in Moskou zit voor concerten (lang leve het internet), en vanavond maar vroeg mijn bed in, want ik wil zo snel mogelijk mijn laptop gerepareerd hebben :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Albany

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 12165

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: