Week 4 - Reisverslag uit Seville Grove, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Seville Grove, Australië van Sander Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Sander Breukhoven

Blijf op de hoogte en volg Sander

22 Maart 2015 | Australië, Seville Grove

Istie weer hoor.. bijna een maand al in Australië! Gaat best snel.. Als ik terug kijk heb ik bijzondere dingen beleefd, maar nog niet veel, maar dat komt nog wel!

Maandag weet ik niet meer wat ik heb gedaan, dus ga ik maar door naar de dinsdag.

Dinsdag ochtend heb ik me rond 11 uur gemeld bij de familie Ballast. Die avond daarvoor na het avondeten heb ik gehoord van Henk dat ik een grote klus kan doen. Het hekwerk bij de oprit moet vervangen worden. Ik heb dat natuurlijk aangenomen en ben die volgende morgen gelijk begonnen. Ik moest eerst alles gaan uitgraven natuurlijk.. Door alle wortels die in de grond zaten was dat dus een niet zo'n makkelijk karweitje... Rugproblemen kwamen gelijk weer terug, maarja.. gewoon doorgaan.

Woensdag ochtend weer naar de Ballasten vertrokken. Uiteindelijk weer d ehele dag lopen graven en hakken.. Fijn werkje, maar het moet ff gebeuren.. Die avond nog even naar Roleystone gegaan om even te poolen, en that's all..

Donderdag ochtend was het weer zover. We gingen naar de Ballasten. Ik heb bijna het gehele hekwerk er eindelijk uitgekregen! Ik dacht eerst, dat gaat een middagje duren.. nou nee dus. Nog steeds zitten er stukjes in de grond, want die breken alleen maar af.. Dus dacht ik, laat maar lekker zitten Ik en Henk zijn die middag met het busje en een aanhanger het oude hekwerk gaan wegbrengen bij de "tip", de engelse benaming voor een vuilstort. Na een rit van ongeveer 20 minuten, zeiden die mensen daar dat je het materiaal dubbel moet inpakken, en dat je maar tot 12:30 het kan inleveren. Hijs fijn! Wij weer terug. We hebben de platen maar weer neergelegd en "we called it a day"! Direct daarna ben ik naar de bank gescheurd, omdat ik dus nog steeds niet mijn pinpas heb ontvangen! Eenmaal daar blijkt dus dat het is verstuurd naar 65 Robits Road, Roleystone in plaats van 65 Robinson Road, Roleystone... En die ene straat bestaat nog ook! Die pas is dus gedeactiveerd en binnenkort krijg ik een nieuwe. Die kan ik dus bij de branche zelf komen ophalen, zo voorkom ik nog een fout. Die avond weer gegeten bij de Ballasten en heb ik een kort spelletje gedaan met David.

Vrijdag weer naar... juist ja. Alle oude hekken dubbel ingepakt, weer een trailer gehuurd en weer naar de vuilstort gereden. Wat deden ze daar moeilijk! Eerst de hekken zonder asbest wegbrengen, daarna terug komen om de kar te wegen, dan het materiaal wegbrengen met asbest erin, en dan weer terug om te betalen. Afijn, we zijn ze nu kwijt en rijden dus direct door naar de Amerikaanse Gamma van Australië: Masters, in Forrestdale. Nieuwe hekken gekocht, terug gereden en de aarde nog wat bijgeschept om de hekken er makkelijk in te krijgen.
Ik heb verder die middag meegeklust met Henk. Hij had nog 2 a 3 klussen liggen die nog gedaan moesten worden, dus ben ik met hem meegegaan. In het eerste huis moest ik een TV-kabel aanleggen boven het plafond die er nog niet was (zie foto's). In het 2e huis moest ik stekkers aanleggen en de 3e klus was, nou ja, even kijken wat Henk de volgende keer moet doen in dat huis.
Die avond weer naar de bijbelclub gegaan. Duurde erg lang! Daarna was wel weer wat leuker, namelijk het jagen op kangoeroes in Byford! Samen met Liam Dekker, vriendin Chelsea en haar vader zijn we naar het huis gereden van Morris. Morris bleek dus een zoon te zijn van de familie Vanderwal uit Albany, die ik erg goed ken! Afijn. Wij naar buiten gelopen met de snipers, en gelijk zagen we 4 kangoeroes voorbij hoppen. We hadden een clear shot, maar het vervelende was dat in het schietgebied een hut stond voor de buurkinderen. Uit voorzorg hebben we dus niet geschoten. Na die 4 kangoeroes hebben we geen een meer gezien, en hebben we aan het einde op wat bierflesjes geschoten. Daar kwam ik erachter dat ik nog goed kan richten :).

Zaterdag morgen. Ik weer naar de Ballasten om de hekken erin te zetten. Na heel wat passen en meten is het uiteindelijk gelukt en heb ik de ene kant alvast geverfd. Maandag ga ik de andere kant doen en waarschijnlijk ook wat aarde in de tuin gooien, want die is niet zo mooi meer, obviously.

Nu is het zondagmiddag, zit ik in de woonkamer bij de Dekkers en luister ik naar de kerkdienst van Berkel en Rodenrijs (dit is een van de eerste keren dat ik dat doe). Na de kerk vanmorgen nog even naar Roleystone gereden, en vanavond verder niks.

See ya later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Seville Grove

Sander

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 12214

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 25 Augustus 2015

Australia 2015

Landen bezocht: